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Häufig gestellte Fragen

Frage / Problem Antwort / Lösung
Wenn ich Coimbra starte bekomme ich eine Meldung, dass kein Datenbankprofil vorhanden ist. Um mit einer bestimmten Datenbank zu arbeiten, benötigt Coimbra ein Datenbankprofil, das vom Administrator der Datenbank erzeugt und an die Benutzer weiter gegeben wird. Falls Sie Administrator sind, müssen Sie eine neue Datenbank erzeugen (mit Hilfe von Coimbra/Admin). Beim Erzeugen einer neuen Datenbank wird automatisch auch das zugehörige Datenbankprofil erzeugt. Datenbankprofile haben als Filename entweder "kdblic_*.iii" (alte Version von Coimbra) oder "coimbra_*.cpf" (neuere Versionen - 1.120 oder höher). Datenbankprofile sind in jenem Verzeichnis gespeichert, wo Coimbra installiert ist.

Ich kann mit dem eingebauten HTML-Editor ab einer bestimmten Position, das Dokument nicht mehr bearbeiten, weil sich der Cursor nicht an diese Stelle setzen lässt.

Der eingebaute HTML-Editor ist empfindlich auf Syntax-Fehler. Beseitigen Sie den Fehler auf der HTML-Sourceebene.

 

 


Wenn ich Coimbra/Admin unter Windows 98 starte bekomme ich einen Fehler "Exception EOutOfResources..." und Coimbra startet nicht.

Windows 98 und Windows ME sind im Gegensatz zu Win/NT, Win2000 und Win/XP aufgrund der beschränkten Speicherarchitektur nicht in der Lage beliebig viele Programme zu starten. Da Coimbra ein ziemlich umfangreiches Programm ist und vergleichsweise viele Systemressourcen belegt, kann es unter Win98 und WinME zu diesem Problem kommen, falls Sie etliche andere Programme (z.T. auch im Hintergrund) laufen haben. Die neuesten Coimbra-Versionen (ab Release 1.199) sind zwar bezgl. Ressourcen-Verbrauch optimiert, es kann aber bei manchen Systemen trotzdem zu diesen Problemen kommen. Als Abhilfe empfehlen wir, alle anderen nicht benötigten Programme zu schließen. Wieviele Ressourcen von den laufenden Programmen verbraucht werden, kann mit dem Programm "Ressourcen-Anzeige" (Programme / Zubehör / Systemprogramme) angezeigt werden. Stellen Sie sicher, dass vor dem Start von Coimbra ca. 65% der Ressourcen frei sind.

Ich kann HTML-Dateien nicht editieren.

Sie haben wahrscheinlich den MS Internet Explorer 5.0 (oder höher) nicht installiert. Coimbra braucht einige Windows-Systemdateien die mit dem IE5 ausgeliefert werden. Um zu überprüfen, welche Version des Internet Explorers installiert ist, starten Sie diesen und klicken Sie auf Hilfe/Info.

My system does not display any embedded multimedia pieces (shockwave, movies, Java applets, Macromedia Director, Authorware, ....).

Coimbra contains two different HTML viewers: a simple one, which always works (even under operating systems which do not contain some required system files); this simple viewer is only capable of diplaying simple HTML (version 1.1) and images. The second viewer is a full-featured one which is capable of displaying any format which can be displayed by the Microsoft Internet Explorer. In fact, Coimbra is using the ActiveX interface of the Internet Explorer to display its documents. So when Coimbra does not display a certain format, you most probably did not install the corresponding plugin in the Internet Explorer. 
The two viewers can be switched by using the command "Setup/Database Configuration/General/Use Webbrowser to Display HTML Pages" in Coimbra/Admin.

After starting Coimbra it displays a list of available databases. However when I select one of the databases, the error message "dbsysinfo.iii not found" is displayed.

This error message indicates that the database cannot be found in the specified location (which is stored in the database profile). This can be the case when using mounted network drives (if the drive letters have been changed). You should contact the administrator of the database to resolve this problem.


I am working with German documents and Coimbra does not show up keywords in the full index which start with a German umlaut.

This problem is caused by a wrong configuration file for the full text indexing engine. By default, the engine does not allow German umlauts as a starting character. However this can be easily changed by adjusting the configuration: in Coimbra/Admin click on "Tools/Indexes/Configure Indexing Process/Full Text Index" and change the line with the keyword "/Allowed1stChars" to:
/Allowed1stChars=41-5a, 61-7a, FC, DC, F6, D6, E4, C4
Thereafter you have to start the indexing process. When finished the full text index contains all words starting with German umlauts, too.

If I try to edit an HTML page using the built-in HTML editor, I receive an error message "OLE Error 80100004" and the editor does not start.

The built-in HTML editor is sensitive to syntactical errors of the HTML code. For example, this message is displayed if the HTML code contains the tag <BODY> twice, or if the tag <TITLE> is not part of the header section of the code. If this error occurs, the best way to go is to switch to the HTML sources and correct the problem in the sources.
Hint: unfortunately, there is a large number of Web pages, which are syntactically incorrect. We recommend to check any HTML pages for syntactical errors before importing the documents to Coimbra. 

During the installation of Coimbra the system displays the error message "Cannot register component". 

This messages occurs if you have no rights to change the Windows registry. You have to log into your Windows system as an administrator and repeat the installation. To our current knowledge, this is only a problem with Windows NT and Windows 2000. A similar message may occur if an older version (< 5.0) of the MS Internet Explorer is installed on your system.

When I try to load a remote database, Coimbra seems to hang for a long time returning with a "timeout error" message. Local databases work perfectly.

You most probably have a problem with a firewall or proxy server between your computer and the remote computer where the database is located. These problems can easily be resolved by telling Coimbra the parameters of the firewall. You can either use the program firewallsetup.exe, which comes with Coimbra, or use the command Setup/Firewall in Coimbra/Admin.

Some small PNG images create an error message displaying "An error occured during an image operation". Thereafter Coimbra crashes.

Coimbra uses a graphics library which is sensitive to images created by some early PNG implementations. You should upgrade your external editor to the latest release. This effect is at least well described for Paint Shop Pro 4. Upgrading to version 6 helps. We'll try to implement a work-around in the near future.





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